Logbog uge 34 (hold 1 og 2
Lektionerne havde fokus på det obligatoriske tema, tekster og layout
- teoretisk arbejde
De studerende på begge hold havde lagt et Word-dokument (rapport, synopis etc.) i Blackboard og havde på et seperat dokument, udleveret af os, markeret de it-færdigheder som deres eget Word-dokument indeholdt eksempler på. Øvelsen var en trænning i at pege på de kompetenceområder som et givet produkt synliggør - et af de to krav, der stilles til et produkt, der lægges i portfolioen. Vi drøftede det andet krav, didaktiske og pædagogiske overvejelser og reflektioner, og blev enige om følgende defination:
Didaktiske overvejelser og reflektioner er ideer, forslag og noter om undervisningens planlægning, gennemførelse og evaluering i forbindelse med aktiviteter eller undervisning, hvor ikt er integeret. De sker med baggrund i nogle pædagogiske overvejelser og reflektioner, dvs. en teoretisk forankret viden eller ide om, hvordan man lærer.
- praktisk arbejde
Vi så på nogle konkrete områder i Word:
• Billedstørrelse v. indsættelse i et dokument
• Overskrifter til brug ved automatisk indholdsfortegnelse
• Indholdsfortegnelse
• Sidehoved og - fod
• Sektionsskifte til brug ved forskellige sidehoveder og sidefødder i et dokument
• Sidenummerering med start ved side 1 nogle sider inde i dokumentet.
Hjælp til arbejdet med de forskellige Word teknikker findes i tastevejledningerne i Manualbasen (kræver pasord).
Opbygning af mappestrukturer med programmet Stifinder (genvej - klik med højre musetast på Start knappen). Læs evt. mere om filer, filstruktur og Stifinder på kenddinpc
28 august 2006
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar